Deze pagina afdrukken
25 nov 2015
"Bedenk goed wat je met je laatste ROLO doet"

"Bedenk goed wat je met je laatste ROLO doet"

 
Gelezen: 8627 keer

De 'Olifant' reclamespot van Rolo (Nestlé) uit 1996 wint Gouden Loeki Aller Tijden.

Na de 12 commercials die een vakjury had samengesteld uit circa 150.000 commercials was het de beurt aan het Nederlandse publiek. In deze stemronde koos Nederland de meest populaire en memorabele televisiecommercial uit 50 jaar STER reclame.

In deze commercial (door Rolo en reclamebureau Ammirati Puris Lintas) biedt een jongetje 'hey Dombo' een nog jong olifantje een Rolo chocolaatje aan. Vlak voordat de olifant het chocolaatje met zijn slurf wil pakken, stopt het jongetje deze in zijn eigen mond en jengelt pesterig 'nananananana'. Jaren later -het jongetje is inmiddels een man- herkent dezelfde olifant hem, tikt de man op de schouder en geeft hem een klap met zijn slurf. De olifant loopt door, tetterend 'nananananana'.

De andere genomineerden waren:
Met de Fiat Panda lach je iedereen uit (Fiat, 1983)
Petje Pitamientje (Calvé, 1985)
Klok (Centraal Beheer Achmea, 1989)
Zwanen (KLM, 1995)
Stoplicht (Fruit Joy, 1996)
Bommetje (Melkunie, 1997)
Der Rudi (Heineken, 2002)
Goeiemoggel (KPN, 2007)
Walk-in-fridge (Heineken, 2009)
Pietertje (Calvé, 2010)
Lekker lang bellen (Telfort, 2012)

Zie alle genomineerden op STER We Love Reclame