Deze pagina afdrukken
22 juni 2015

Jonge gezinnen grootste online shoppers

 
Gelezen: 3765 keer
Jonge gezinnen bestellen bijna twee keer zo vaak op het internet als andere Nederlanders, ze zijn verantwoordelijk voor zo’n 20 procent van de online omzet.
 
 
Dat is een flink percentage, zeker omdat zij nog geen 8 procent van de Nederlandse bevolking uitmaken (Experian Marketing Services).
 
Niels Vink, Consumer Insight Specialist bij Experian, spreekt bij deze groep ook wel over ‘Kind en Carrière’, aangezien daar hun voornaamste focus ligt. ‘Jonge gezinnen zijn enorm online georiënteerd. Het gemiddelde aankoopbedrag van deze groep is met 116 euro redelijk laag, maar doordat zij zo frequent online bestellen blijft hun totale omzet met kop en schouders boven de rest uitsteken.’
 
‘Het internet is nog steeds het domein van jonge consumenten’, zegt Vink. Volgens de resultaten van dit onderzoek staan 70 procent van de internetaankopen op naam van consumenten onder de 45 jaar.
 
Bron: Fonk