Online adverteren & banner advertising
Met banner advertising kan je adverteren op andere websites. Deze advertenties heten dan banners.
Dit kan met plaatjes (statisch) maar ook met bewegende plaatjes (animaties).
Veel websites bieden hiervoor advertentieruimte aan, op dezelfde wijze zoals traditionele advertenties in kranten en magazines.
Online bereik je tegen lage kosten een grote groep potentiële klanten. Meer dan 95% van het Nederlands online landschap.
Doordat de banners aanklikbaar zijn is het mogelijk de geintersseerde bezoeker naar je website of naar een aparte website (landingspage) te sturen om op deze wijze traffic te genereren. Tevens biedt dit de mogelijkheid om het verkeer te meten en te analyseren zodat de effectiviteit en het bereik beoordeeld kunnen worden.
Display advertising
Het op internet vertonen van kleine beeldadvertenties (banners).
Deze banners kunnen stilstaande beelden zijn maar ook ‘bewegend’ zijn.
Het komt eigelijk op hetzelfde neer als de advertenties in een krant of tijdschrift. De advertenties worden op websites geplaatst die worden bezocht door de doelgroep.
display advertising kan uitstekend worden ingezet om ondermeer:
- Snel een nieuwe dienst of product te lanceren
- Aanbiedingen te tonen
- Een boost voor een naam of product te realiseren
- Geografische kenmerken te verkrijgen
- Het gedrag van de bezoeker te meten
Rendement: Meer bezoekers naar je website
Mogelijkheden zijn er om structureel te adverteren, bijvoorbeeld om naamsbekendheid te verkrijgen, waarbij de advertentie zo veel mogelijk vertoond wordt in een breed scale van kanalen. Voor actiematige doeleinden en campagnes is banner advertising ook uitstekend in te zetten om snel meer bezoekers naar je website te krijgen.
Er is te kiezen voor 1 of meerdere kanalen, zonodig voor alle kanalen.
Online adverteren, landelijk of in de regio
Het is mogelijk gericht te adverteren op websites in een bepaalde branche. Dus online banners die gerelateerd zijn aan inhoud van een website. Ook kan een bepaalde regio worden gekozen, simpel gesteld in een bepaalde postcode range. Bijvoorbeeld de stad Assen met een gebied daar omheen. Dit heet regio targeting.
Het is dus goed mogelijk om de advertentie aan een bepaalde doelgroep te tonen.
Wij werken met de netwerken van Mediabasics en NDC en voldoen aan de regelgeving en cookiewet. Deze netwerken bevatten vele websites over heel Nederland, maar ook regionaal en lokaal.
Afrekenen gaat per click / vertoning, waarbij vooraf een budget wordt afgesproken middels onderstaand model. U betaald dus alleen voor de clicks en nooit meer dan is afgesproken!
CPM | 3,91 | 3,76 | 3,47 | 2,88 |
Impressies | 300.752 | 625.000 | 1.186.441 | 2.857.143 |
Opwekken van interesse, inhoud bepaalt succes
Het ontwerpen en inzetten van een online campagne is een professionele bezigheid. Het is van belang hoe de banner is ontworpen om een goede klikintentie (click-through) te verkrijgen. De inhoud bepaald namelijk het succes.
Een banner moet worden gewaardeerd, herinnerd en herkend. Volgens onderzoek* blijken banners, ondanks dat ze niet bewust worden onthouden, wel een plekje in het geheugen te krijgen. Bovenal staat dat de interesse in het onderwerp van invloed is op de waardering.
Voordelen online adverteren:
- Groot (landelijk) netwerk
- Vertoning op premium websites
- Snel traffic genereren
- Hoog rendement, immers alleen geïnteresseerden hebben geklikt
- Realiseren van branding en naambekendheid
- Vertoning mogelijk aan je doelgroep
- Vertoning mogelijk in je regio
- Vertoning mogelijk in een bepaalde periode
- Prijsafspraak = prijsafspraak
- Relatief goedkoop
Zie ook de mogelijkheden voor zoekmachine adverteren en retargeting.
Grafiek verzorgt de banner advertising tot in de puntjes, van a tot z. Dus van het ontwerp, aanmaak banner, de plaatsing en frequente rapportering.
Mail of bel 0593 - 85 02 02