Waarom zomaar een domeinnaam wegdoen een slecht idee is
Erik SiebelinkWaarom jij je domeinnaam niet zomaar moet wegdoen
Waarom betalen als je het toch niet gebruikt? Foute gedachte!
De registratie van domeinnamen gaat op basis van wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Er kan een moment komen dat de domeinnaam niet meer nodig is. Bijvoorbeeld bij het stoppen van een onderneming, door een fusie of dat je de naam niet meer gebruikt na een campagne.
Waarom zou je betalen voor een naam als je het toch niet gebruikt. Toch? Nou, beter is het om de naam nog (enige tijd) te behouden. Zo voorkom je dat de naam meteen wordt opgepikt.
Of in ieder geval; Denk 2 x na. Ik leg je uit waarom.
Waarom?
Erik SiebelinkDe Google's lijst 'Year in Search 2020' hebben veel zoektermen te maken met corona. Het kon ook haast niet anders in 2020. Mensen zochten vooral op vragen waarin het woord 'waarom' in voorkwam.
Ook dit jaar heeft Google weer een film uitgebracht over het zoeken in 2020. 'In tijden van onzekerheid zoeken mensen naar begrip en betekenis', aldus Google.
Lacoste wint van EAU CROCO
Erik SiebelinkPacogi doet een aanvraag voor het woordmerk 'EAU CROCO' voor parfum, juwelen en kleding. Lacoste tekent bezwaar aan.
Het gerechtshof in Den Haag heeft de aanvraag voor het woordmerk EAU CROCO afgewezen.
Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd.
Het Hof oordeelde dat omdat het Lacoste-krokodillenlogo en de woorden EAU CROCO beide verwijzen naar het concept van een krokodil, dit op zichzelf een reëel gevaar inhoudt dat het publiek in verwarring kan worden gebracht over de oorsprong van de goederen die onder dit teken in de handel worden gebracht.