Telefoon: 0593 850202     Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

21 mrt 2016

Adidas krijgt na 17 jaar vechten gelijk

Na 17 jaar heeft adidas eindelijk zijn gelijk kunnen halen. De zaak sleepte zich jaar in jaar uit voort, waarbij het onder meer ging om de vraag of een 3-strepen patroon wel een merk kan zijn. Het Hof van Justitie EU besliste nu dat dit zo is.

Het hof is het met adidas eens dat het 3-strepenmerk gezien moet worden als een ‘bekend merk’. Dat volgt onder meer uit de omvang van de sponsoractiviteiten, verkoopgegevens, het marketingbudget en de catalogi over de periode 1971 - 2014. Bovendien treedt adidas streng op tegen inbreuken.

Onlangs (feb. 2016) ging Adidas nog op zijn strepen staan om er voor te zorgen dat het Belgische Shoe Branding een sportschoen met 2 strepen zich als merk kon laten registreren.
Het Europees Hof van Justitie oordeelde dat het ontwerp van het Belgische bedrijf te veel raakvlakken heeft met het beschermde logo van Adidas, zo meldt de Belgische krant De Tijd.
Shoe Branding dat eigenaar is van het Franse merk Patrick kreeg in 2009 aanvankelijk groen licht om een sportschoen met twee schuine strepen te registeren. Bij de gang naar het Europese Hof van Justitie trok het Duitse sportmerk echter aan het langste eind.

(Bron: fonk/Telegraaf)

2657 keer
25 nov 2015

"Bedenk goed wat je met je laatste ROLO doet"

De 'Olifant' reclamespot van Rolo (Nestlé) uit 1996 wint Gouden Loeki Aller Tijden.

Na de 12 commercials die een vakjury had samengesteld uit circa 150.000 commercials was het de beurt aan het Nederlandse publiek. In deze stemronde koos Nederland de meest populaire en memorabele televisiecommercial uit 50 jaar STER reclame.

6115 keer
27 okt 2015

Addressable TV! Wat is dat nu weer?

Addressable tv is gerichter (getarget) adverteren via de televisie.
Dit wordt gerealiseerd door een specifieke advertentie te sturen naar een specifieke doelgroep.

4052 keer

No-nonsense bedrijfsfilosofie

Grafiek Creatieve Communicatie kijkt altijd verder en breder. Denkt mee en is proactief. Komt met gevraagde en ongevraagde adviezen. Maar altijd met de instelling om het beter te doen en uniek te zijn met een creatieve invulling.
Grafiek is een betrokken en uitermate flexibel bureau dat snel acteert en altijd denkt in oplossingen. Door een lage overhead kunnen we dat uitvoeren tegen hele gunstige en correcte tarieven.

Grafiek, het marketing- reclamebureau met een creatieve geest op een meedenkend niveau.
Creativiteit onderscheidt!

Social