SSL. Het belang van een beveiligde website
Erik SiebelinkWat is een SSL of HTTPS verbinding?
Het is een gecodeerde beveiligde verbinding tussen de webserver en de website bezoeker.
Kwaadwillende kunnen niet ‘meeluisteren’ en de website bezoeker weet dat de gegevens op de juiste plaats terecht komen.
Een SSL beveiligde website is tweeledig:
- Het garandeert de echtheid van de website bij de bezoeker. Bij het bezoek van de website valideert de browser van de bezoeker het SSL certificaat. Is deze correct dan krijgt de bezoeker het groene slotje te zien.
- De gegevens tussen de website bezoeker en de website worden gecodeerd uitgewisseld. Hierdoor zijn deze onderweg niet leesbaar. ‘Afluisteren’ is dus onmogelijk.
Adidas krijgt na 17 jaar vechten gelijk
GrafiekNa 17 jaar heeft adidas eindelijk zijn gelijk kunnen halen. De zaak sleepte zich jaar in jaar uit voort, waarbij het onder meer ging om de vraag of een 3-strepen patroon wel een merk kan zijn. Het Hof van Justitie EU besliste nu dat dit zo is.
Het hof is het met adidas eens dat het 3-strepenmerk gezien moet worden als een ‘bekend merk’. Dat volgt onder meer uit de omvang van de sponsoractiviteiten, verkoopgegevens, het marketingbudget en de catalogi over de periode 1971 - 2014. Bovendien treedt adidas streng op tegen inbreuken.
Onlangs (feb. 2016) ging Adidas nog op zijn strepen staan om er voor te zorgen dat het Belgische Shoe Branding een sportschoen met 2 strepen zich als merk kon laten registreren.
Het Europees Hof van Justitie oordeelde dat het ontwerp van het Belgische bedrijf te veel raakvlakken heeft met het beschermde logo van Adidas, zo meldt de Belgische krant De Tijd.
Shoe Branding dat eigenaar is van het Franse merk Patrick kreeg in 2009 aanvankelijk groen licht om een sportschoen met twee schuine strepen te registeren. Bij de gang naar het Europese Hof van Justitie trok het Duitse sportmerk echter aan het langste eind.
(Bron: fonk/Telegraaf)
"Bedenk goed wat je met je laatste ROLO doet"
GrafiekDe 'Olifant' reclamespot van Rolo (Nestlé) uit 1996 wint Gouden Loeki Aller Tijden.
Na de 12 commercials die een vakjury had samengesteld uit circa 150.000 commercials was het de beurt aan het Nederlandse publiek. In deze stemronde koos Nederland de meest populaire en memorabele televisiecommercial uit 50 jaar STER reclame.