Amazon; sterkste merk van 2019
GrafiekAmazon is inmiddels 's werelds meest waardevolle merk en blijft maar groeien. Dat blijkt uit de BrandZ™ Top 100, de ranglijst van sterkste merken wereldwijd.
Sinds 2006 voerde elk jaar een technologiebedrijf de ranglijst aan. Was het Micorsoft in 2006, nu in 2019 dus Amazon die overigens daarmee Google van de troon stoot. Amazon dankt haar continue groei in merkwaarde onder meer aan slimme overnames, uitstekende klantenservice en het vermogen om de concurrentie voor te blijven.
Waarom veranderden deze 11 bekende bedrijven hun logo?
GrafiekEr is niets zo nauw verbonden met een merk als het bedrijfslogo.
Veel bedrijven herzien naar verloop van tijd het logo en besluiten wel eens om (kleine) aanpassingen of updates door te voeren. Daar kunnen diverse redenen voor zijn.
Vaak is een logo verouderd en kiest men voor een nieuwe uitstraling, maar ook logo-technische redenen of zelfs een fusie kan ten grondslag liggen aan een nieuw logo ontwerp. In dit blog analyseren we 7 bekende bedrijven die hun logo veranderden. We beschrijven niet alleen wat er veranderd is, maar geven ook aan waarom voor een verandering gekozen is.
’s Werelds beroemdste logo’s met een verborgen betekenis
GrafiekDe meest bekende logo’s heb je waarschijnlijk al honderden keren gezien, maar heb je ooit wel eens stil gestaan bij de verborgen boodschap?
Bij veel logo’s is deze niet direct zichtbaar.
Pas wanneer je zo’n logo van dichtbij bekijkt, dan krijg je de verborgen boodschap te zien. Maar over sommige logo's is zo goed nagedacht, dat je de verborgen boodschap bijna niet meer kunt herleiden. Je zult je dan eerst moet verdiepen in de identiteit van het merk of bedrijf.
Eenmaal opgemerkt zal deze boodschap niet meer vergeten worden. Van welke logo’s ken jij de verborgen boodschap?