Telefoon: 0593 850202     Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

7 okt 2016

1 op 6 Nederlanders koopt volgend jaar bij online supermarkt

 
Gelezen: 3574 keer

Omzet van het online supermarktkanaal groeit in 2017 met ruim 30%.
Het merendeel van de boodschappen doen consumenten nog steeds in de fysieke supermarkt. Dit zal in de nabije toekomst nog steeds het geval zijn. De grootste omzetgroei zit in het online supermarktkanaal. Naar verwachting stijgt in 2017 de omzet van online supermarkten met ruim 30%.
(Bron: Smart Food Monitor)

AH.nl populairst
Verreweg de meeste online bestellers (68%) laten de boodschappen thuis bezorgen. Eén op de vijf haalt ze het liefst op in de winkel. Eén op de tien haalt de boodschappen op bij een pickup point. AH.nl is verreweg de populairste online supermarkt. Zes op de tien online boodschappers doen daar hun boodschappen. Daarna volgen Jumbo (18%), PLUS (5%), Picnic (4%) en Hoogvliet (4%). Lang houdbare producten en dranken, zoals frisdrank, bier en wijn zijn de populairste producten in de online supermarkt.

Als online supermarkten geen of lagere bezorgkosten zouden rekenen is dit voor een kwart van de consumenten een reden om wel online boodschappen te gaan doen.

Jumbo wil in vijf jaar marktleider zijn met online supermarkt
De Jumbo Supermarkt bestel- app is vernieuwd. Zo kan je producten al in de koelkast al scannen. Inmiddels telt Jumbo 275 Pick Up Points, verspreid over Nederland.
Jumbo zet fors in op uitbreiding van de online bestelservice. Dat zei Jumbo-topman Frits van Eerder al eerder in de media. Die uitspraak wordt onderstreept door een nieuwe commercial met de slogan ‘Snel besteld, Snel Thuisbezorgd', waarin Max Verstappen de hoofdrol speelt. De online supermarkt Picnic zette een dag later een sublieme inhaker online met een lookalike Verstappen. Jumbo kon er wel om lachen, het management van Max verstappen niet. Weer een dag later heeft Picnic de video alweer offline gehaald.
onze ambitie om in vijf jaar online marktleider te zijn', aldus Jurriaan Pouw, directeur E-commerce a.i. bij Jumbo.

Marktleider op dit moment is AH.nl
Jumbo meldt dat er wekelijks 18.000 bestellingen geplaatst worden via de webwinkel op Jumbo.com, of via de Jumbo app. Het onlangs uitgebreide e-fulfilmentcentrum in Den Bosch kan dit najaar wekelijks 50.000 bestellingen verwerken.
Jumbo heeft nog een forse inhaalslag te maken. De marktleider van dit moment is AH.nl. Zes op de 10 online boodschappers doen hun boodschappen bij AH.nl, tegenover 18 procent bij Jumbo.

(Bron: Multiscope)

No-nonsense bedrijfsfilosofie

Grafiek Creatieve Communicatie kijkt altijd verder en breder. Denkt mee en is proactief. Komt met gevraagde en ongevraagde adviezen. Maar altijd met de instelling om het beter te doen en uniek te zijn met een creatieve invulling.
Grafiek is een betrokken en uitermate flexibel bureau dat snel acteert en altijd denkt in oplossingen. Door een lage overhead kunnen we dat uitvoeren tegen hele gunstige en correcte tarieven.

Grafiek, het marketing- reclamebureau met een creatieve geest op een meedenkend niveau.
Creativiteit onderscheidt!

Social

  

Groene hosting

The green web foundation. Grafiek reclamebureaugrafiek gebruikt groene hosting

The Green Web Foundation.
Grafiek hosting draait op groene hernieuwbare energie.

embed badge websitetest

embed badge emailtest

Voor moderne en veilige website en e-mailstandaarden
zijn wij opgenomen in The Hall Fame!