De mobielvriendelijkheid wordt dan meegenomen in het algoritme vaan Google, dus in de beoordeling van webpagina’s. Mobielvriendelijke websites krijgen voorrang. Het komt er op neer dat niet mobielvriendelijke websites niet meer of laag worden getoond in de zoekresultaten bij het zoeken op een mobiel apparaat. Het gevolg is dus dat mobiel onvriendelijke websites een terugval of zelfs niet meer zichtbaar zijn in de resultaten op tablets en mobiele telefoons. Google zelf spreekt qua ranking over een significant verschil in de zoekresultaten.
Waarom gaat Google de zoekresultaten aanpassen?
Steeds meer mensen maken gebruik van een tablet en/of een smartphone. Steeds meer van die mensen zijn online en zoeken dus ook online. Google wil -als grootste zoekmachine- logischerwijs goede zoekresultaten aanbieden.
Dit jaar zal het zoeken op kleine apparaten het zoeken op desktops en laptops overtreffen. Alle reden dus dat Google de zoekende hierin tegemoet wil komen.
Je responsive website zal -zeker op termijn- beter scoren in Google, effectiever zijn en meer bezoekers krijgen en een betere ervaring (conversie) geven.
De website bezoeker wil -zo stelt Google- een goede ervaring.