E-mail vaker geopend op mobiel dan op desktop
GrafiekOndanks de verschuiving naar mobiel is nog niet iedere organisatie mobile responsive.
Volgens de E-Mail Benchmark 2017, het grootste periodieke e-mail onderzoek in Nederland, laat de E-mail Benchmark een paar opvallende uitkomsten zien.
Google Chrome geeft aan of verbinding veilig of niet veilig is met nieuwe update
GrafiekIn de nieuwe update van de Chrome browser is links in de adresbalk een icoon toegevoegd die de website bezoeker aangeeft of er sprake is van een beveiligde verbinding. Zo ja, dan verschijnt er het groene slotje met de tekst ‘Veilig’. Zo niet dan wordt dit ter info aangegeven met een uitroepteken.
Maat Google gaat hierin verder
In de een volgende Chrome update (56) wordt aangegeven of een pagina ‘veilig’ of ‘niet veilig’ is.
Indien niet veilig verschijnt er een ook rode driehoek.
Gegevens veilig versturen
Je wilt natuurlijk dat je wachtwoorden, bankgegevens, creditcard of persoonlijke gegevens ingeeft veilig worden verstuurd.
Overigens is dat voor de website eigenaar bij wet verplicht.
Hoe krijg je een beveiligde website?
Wil jij nog reclamefolders?
Erik SiebelinkDan moet je een Ja/Ja-sticker aanvragen
34 kilo reclamefolders
Nederland telt nu 11,1 miljoen folderlezers. Per jaar wordt er in Nederland omgerekend 34 kilo papier per huishouden in de brievenbus gepropt.
Heb je geen sticker? Dan krijg je geen folder!
De Ja/Ja sticker moet je aanvragen. Wie in Amsterdam geen sticker op de brievenbus heeft krijgt met ingang van 2017 geen reclamefolders. Er zijn meer gemeentes die overwegen deze maatregel in te voeren. Toch blijkt vooralsnog dat iets meer dan de helft van de Amsterdammers wel reclamefolders te willen blijven ontvangen.