Met de slagan 'Even je updates checken, voordat ze je hacken' wil het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat aandacht vestigen voor de noodzaak voor het updaten van slimmem apparaten.
DOT (D&B, Open Now en TBWA\Neboko), lanceren een nieuwe campagne voor het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat.
Acht op de tien mensen die thuis slimme apparaten hebben, zijn zich ervan bewust dat deze gehackt kunnen worden, blijkt uit onderzoek van het Ministerie. Toch handelen de meeste mensen daar niet naar. Zo stelt meer dan de helft van de Nederlanders updates uit of vergeten zij updates uit te voeren. Terwijl het regelmatig updaten van slimme apparaten de makkelijkste manier is om je deze beter te beveiligen.
Deze nieuwe campagne draait om het fictieve karakter Hobby Hacker Hans: Een vrolijke hacker met goede inborst, maar wel een die nét te dichtbij komt in de privé-sfeer van de consument. In het spotje legt Hans uit hoe hackers zoals hij slimme apparaten gebruiken om binnen te dringen. Tegelijkertijd waarschuwt hij de kijker voor gevaren en verwijst hij naar de campagnewebsite doejeupdates.nl.
Bron: MarketingTribune