Amazon; sterkste merk van 2019
GrafiekAmazon is inmiddels 's werelds meest waardevolle merk en blijft maar groeien. Dat blijkt uit de BrandZ™ Top 100, de ranglijst van sterkste merken wereldwijd.
Sinds 2006 voerde elk jaar een technologiebedrijf de ranglijst aan. Was het Micorsoft in 2006, nu in 2019 dus Amazon die overigens daarmee Google van de troon stoot. Amazon dankt haar continue groei in merkwaarde onder meer aan slimme overnames, uitstekende klantenservice en het vermogen om de concurrentie voor te blijven.
Waarom veranderden deze 11 bekende bedrijven hun logo?
GrafiekEr is niets zo nauw verbonden met een merk als het bedrijfslogo.
Veel bedrijven herzien naar verloop van tijd het logo en besluiten wel eens om (kleine) aanpassingen of updates door te voeren. Daar kunnen diverse redenen voor zijn.
Vaak is een logo verouderd en kiest men voor een nieuwe uitstraling, maar ook logo-technische redenen of zelfs een fusie kan ten grondslag liggen aan een nieuw logo ontwerp. In dit blog analyseren we 7 bekende bedrijven die hun logo veranderden. We beschrijven niet alleen wat er veranderd is, maar geven ook aan waarom voor een verandering gekozen is.
De chatbot; in 2020 wordt 85% van het klantcontact afgevangen met technologie
GrafiekAlthans volgens de voorspelling van Gartner lukt het organisaties in 2020 om 85% van het klantcontact af te vangen met technologie.
Dus er is werk aan de winkel! Welke trends kunnen we in 2019 verwachten op het gebied van chatbots en artificial intelligence (AI)?
Chatbots worden vaker en breder toegepast
De toepassing van bots wordt in 2019 veel breder. Slimme technologie zorgt ervoor dat een chatbot steeds meer kan en daardoor beter herkent wat de vraag en intentie van de klant is. Daarnaast wordt de adoptie van chatbots hoger.
Maar de Chatbots zijn nog niet erg populair
Een meerderheid heeft liever een 'echt' mens volgens onderzoek van HubSpot.
Een gebrek aan persoonlijke contact, ergenis omdat de chatbot de nuances in het gesprek niet begrijpt en een gebrek aan vertrouwen over de manier waarop hun gegevens via het chatbotkanaal behandeld worden.
Maar ongeveer de helft van de consumenten, maakt het ook weer niet zo heel veel uit, indien de vraag maar goed wordt beantwoord. Met name jongeren tot 30 jaar noemden tijdwinst als positief.
Er is dus draagvlak. Maar veel hangt af van de 'taalvaardigehid' en de kwaliteit van de antwoorden.